fbpx

Personvern

PERSONVERNERKLÆRING – ADMINSENTER

Vi vil med denne personvernerklæringen gi deg informasjon om hvordan Adminsenter AS samler, bruker eller deler dine personlige data.

Vennligst les denne erklæringen nøye før du begynner å bruke tjenesten eller besøker vår nettsiden.

Behandlingsansvarlig

Den behandlingsansvarlige i henhold til den gjeldende loven om personvern er Adminsenter AS som er ansvarlig for å sikre at dine personopplysninger blir prosessert i henhold til denne erklæringen og gjeldende personvernregler.

Kontaktinformasjon for behandlingsansvarlig:

Daglig Leder: Marina Dørmænen.

Adminsenter AS, org.nr. 998 628 083

Adresse: Borgeskogen 30, 3160 Stokke

Telefon: 32 69 99 92, E-post: post@adminsenter.no

Personopplysninger som lagres

Vi lagrer følgende personopplysninger om våre kunder: Navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse.

Vi lagrer i tillegg  bestilling- /kjøpshistorikk og adferdsmønster på vår nettside, dvs. opplysninger om hvordan den enkelte kunde navigerer på siden.

Formål med behandlingen

Vi behandler opplysningene for å kunne gjennomføre våre forpliktelser etter avtale med deg.

Vi samler, behandler og bruker kun personopplysninger som behøves for operasjonelle årsaker, effektiv kundebehandling og relevante kommersielle aktiviteter.

Vi benytter også opplysningene for å kunne gi deg informasjon, tilbud og service.

Vi benytter kjøpshistorikk og adferdsmønster på nettsiden til å kunne gi anbefalinger og reklame som er tilpasset hver enkelt bruker.

Grunnlaget for behandlingen

Informasjon om navn, adresse, telefon, e-postadresse benyttes for å oppfylle kjøpsavtalen. Grunnlaget for denne behandlingen er personvernforordningens artikkel Art 6 (b).

Der du har samtykket til det benyttes også opplysningene til å gi deg informasjon, tilbud og service i forbindelse med din timebestilling, kundeforhold, påmelding eller kjøp via e-post, telefon og SMS. Grunnlaget for denne behandlingen er personvernforordningen Art 6 (a). Du kan når som helst takke nei til å motta slik informasjon fra oss.

Behandling av personopplysninger i våre Tjenesteområder

I forbindelse med utføring av våre tjenester i henhold til oppdragsavtalens oppgaver og frister kan Adminsenter AS registrere, systematisere og lagre personopplysninger, og sensitive personopplysninger. I dette tilfellet blir vår behandling av personopplysninger basert på avtalen mellom deg, eller selskapet du presenterer, og oss.

Opplysninger hentes fra kunden og i noen tilfeller tredjepart som for eksempel

Altinn, Brønnøysund.

Opplysningene lagres i økonomisystemet, dels i støttesystemer eller på papir.

Denne informasjonen skal ikke selges, deles, leies ut eller på annen måte brukes i andre sammenhenger enn det som naturlig hører sammen med regnskapsoppdraget.

Ved opphør av kundeforhold, vil Adminsenter på forespørsel gjøre kundens egne lagrede data i systemet tilgjengelig for kunden. Forespørsel om dette må rettes innen 1 måned fra avtalens utløp.

Oppdragsdokumentasjonen er regnskapsbyråets eiendom, og er oppbevaringspliktig i henhold til regnskapsførerloven i 5/10 år etter regnskapsårets slutt. Den delen av oppdragsdokumentasjonen som eventuelt inneholder personopplysninger skal slettes ved oppdragets opphør, og senest innen 3 måneder.

Adminsenter AS vil i disse oppdragene være databehandler og inngår følgelig databehandleravtalen med kunden som behandlingsansvarlig. Databehandleravtalen vil sette rammene for Adminsenter AS behandling av personopplysninger. De konkrete sikkerhetstiltakene og slettefristen for behandlingen vil fremgå av hver enkelt databehandleravtale.

Nyhetsbrev, påmelding og timebestilling

Vi har mulighet til å sende nyheter og invitasjoner til våre eventer på e-post, dersom du samtykker til dette. Du kan også bestille time hos oss online og melde deg på våre eventer på adminsenter.no. Ved utfylling av disse skjemaer lagrer vi ditt navn og din e-post adresse. Denne informasjonen blir lagret på Mailchimp sine servere. Du har til en hver tid mulighet til å melde deg av listen ved en link nederst i evt nyhetsbrev du mottar fra oss.

Annonsering på Facebook eller Google

Adminsenter bruker informasjonskapsler fra Facebook og Google for å kunne gjennomføre målrettet annonsering på disse sidene, samt spore responsen av denne markedsføringen. Vi kan på denne måten også ekskludere annonser for brukere som vi ikke tror vil finne våre annonser relevant.

Hvis du ikke ønsker at informasjonskapsler skal lagres på din enhet, kan du deaktivere dette i nettleseren din. Vær oppmerksom på at dette kan føre til at nettsiden ikke fungerer som den skal, og at du ikke vil få gjennomført ditt kjøp hos oss.

Betalingskort

Når du betaler med kort på adminsenter.no  vil betalingsopplysninger og kortopplysninger bli delt med vår betalingsleverandør og kortinnløser, Stripe. Disse opplysningene blir kun brukt til å utføre en betaling.

For å gjøre det enda enklere å handle, har du mulighet til å lagre kortinformasjonen hos vår betalingsleverandørs sine systemer. Vi lagrer ikke kortinformasjonen din utover å referere til det med en identifikator. Betalingsleverandøren oppbevarer informasjonen på en sikker og forsvarlig måte, og er sertifisert etter kortselskapenes strengeste regelverk, PCI Level 1.

Se mer informasjon på Stripe sin nettside:

https://stripe.com/docs/security/stripe

Vipps

Du kan også betale med Vipps hos oss.  Vi lagrer ikke kortinformasjonen din utover å referere til den med en identifikator.

Ser mer informasjon på Vipps sin nettside:

https://www.vipps.no/vilkar/cookie-og-personvern

Google Analytics

Adminsenter bruker Google Analytics til å analysere hvordan besøkende benytter nettsiden. Informasjonen som lagres er anonym, og kan f.eks. være antall sidevisninger, antall besøk osv. Hensikten er å øke brukervennlighet på nettsiden, og få et bilde av hva besøkende finner interessant. Informasjonen blir lagret hos Google Inc.

Utlevering av opplysninger til tredjeparter

Vi vil ikke dele, selge, overføre eller på annen måte utlevere personopplysninger til andre, med mindre vi er rettslig forpliktet til det.

Sletting av personopplysninger

Adminsenter AS vil slette dine personopplysninger når disse ikke lenger er nødvendig for å oppfylle formålene som er definert i denne erklæringen.

Enkelte opplysninger er vi lovpålagt å oppbevare en viss tid av hensyn til regnskapslovgivningen.

Opplysninger som er en del av oppbevaringspliktig oppdragsdokumentasjon er oppbevaringspliktig for regnskapsbyrået opptil 10 år.

Du kan til enhver tid be om å få dine opplysninger slettet, ved å ta kontakt med oss.

Vår kontaktinformasjon finner du nederst på denne siden.

Dine rettigheter

Du har rett til å få oppgitt hvilke personopplysninger vi lagrer om deg, og hvordan disse opplysningene behandles. Du kan be om oppretting, sletting og begrensninger i behandling av disse opplysningene i henhold til personopplysningsloven.

Personopplysningene brukes på bakgrunn av og i tråd med ditt samtykke. Du kan når som helst trekke tilbake ditt samtykke. Tilbaketrekking av samtykke vil ikke påvirke lovligheten av behandling av dine personopplysninger i tiden frem til samtykket ble trukket.

Dersom du mener at Adminsenter AS ikke har overholdt dine rettigheter i henhold til personopplysningsloven, har du rett til å klage til den aktuelle tilsynsmyndigheten. Dette gjøres ved å sende en klage til Datatilsynet.

Endringer i personvernerklæringen

Adminsenter AS forbeholder seg retten til å justere og tilpasse denne personvernerklæringen. Brukeren vil bli skriftlig informert om slike endringer gjennom våre tjenester.

Dato for siste endring er 01.12.2018. Vi oppfordrer interesserte til å jevnlig undersøke vår nettside for endringer.

Kontaktinformasjon

Adminsenter AS

E-post: post@adminsenter.no, Telefon: 32 69 99 92

Adresse: Borgeskogen 30, 3160 Stokke